کلینیک دندانپزشکی نکو

درخشش فوق العاده دندان ها با بلیچینگ دندان

همه چیز درباره انواع، هزینه، عوارض، روش های خانگی و مطب و پاسخ به سوالات متداول را در این راهنمای جامع بلیچینگ دندان بخوانید.

بلیچینگ دندان با لیزر

جهت دریافت یک مشاوره رایگان برای بلیچینگ دندان خود با ما تماس بگیرید.

درخواست مشاوره

فهرست عناوین مطلب

آشنایی با بلیچینگ دندان

آشنایی با انواع بیلیچینگ:

بلیچینگ در مطب​

در این روش که در مطب انجام می شود ، مواد مورد نظر بر روی دندان شما قرار داده می شود و در صورت بروز ندادن هیچگونه حساسیت دندانی، مواد به مدت زمان پانزده تا سی دقیقه ( البته بستگی به دستور استفاده نوع برند مورد نظر دارد) قرار داده می شود تا شما به نتیجه ی دلخواه برسید و بعضی مواقع درمان باید دفعات بیشتری انجام شود .

در بلیچینگ دندان از چه موادی استفاده می شود؟

در بلیچیگ تغییر رنگ دندان ها با استفاده از یک ماده شیمیایی اکسید کننده شیمیایی است که معمولا هیدروژن پراکساید است و در غلظت های مختلف در دسترس می باشد. این ماده یک اکسید کننده قوی هست و بسیار سوزنده و محرک است این ماده در غلظت های بالا بسیار موثرتر است ولی خطرناک تر هم هست. هنگامی که مواد روی دندان قرار میگیرد فعال شده و باعث اکسید شدن رنگدانه های نفوذ کرده در مینای دندان می شود و رنگ دندان را روشن تر می کند.

چه زمان دندان های ما به بلیچینگ نیاز دارند؟

افرادی که از رنگ دندان های خود راضی نیستند، افرادی که در رعایت بهداشت دهان و دندان کاهلی می کنند و همچنین افرادی که در رژیم غذایی خود از مواد رنگی زیاد استفاده می کنند یا مصرف دخانیات دارند می توانند با استفاده از بلیچینگ دندان رنگ دندان های خود را با هزینه ای به صرفه روشن تر کنند.

بلیچینگ دندان در مطب با لیزر

بلیچینگ در منزل

این روش به کمک دندانپزشک انجام می شود و دندانپزشک یک قالب تهیه می کند و یک تمپ برایشان ساخته می شود که مواد بلیچینگ را در منزل روی تمپ میزنند و روی دندان هایشان می گذارند، که دستور زمان استفاده مواد در برند های متفاوت با هم فرق میکند . با توجه به نوع مواد بین پنج تا بیست دقیقه در دهانشان می ماند و بعد از دهانشان خارج می کنند و دهانشان را می شویند. این کار را هرشب و یا با توجه به مواد یک شب در میان باید انجام دهند. البته موادی که ویژه نگه داری است هفته ای یک بار کافی است. کسانی که کمتر مواد رنگدانه دار مصرف می کنند ماهی یکبار هم کافی است. این روش می تواند بعد از روش بلیچینگ در مطب انجام شود به منظور ماندگاری رنگ برای زمان طولانی تر و در این صورت تعداد استفاده باید به هفته ای یک بار کاهش یابد .

نکات مهم دررابطه با بلیچینگ

برای ثایت نگه داشتن رنگ دلخواه باید بعضی از عادات غذایی را محدود یا کاملا ترک کنیم.طبق سنت موجود، ما ایرانی ها چای زیاد می نوشیم که دارای رنگدانه است و کسانی که زیاد قهوه می نوشند دندان هایشان زرد می شود سیگار و قلیان هم که طبعاً تاثیر گذار است. مصرف این مواد بهتراست محدود شود. بلیچینگ برای همه افراد و در هر سنی بیشتر از بالای 18 سال می تواند استفاده شود. به دلیل آنکه دندان در سنین پایین تر از 18 سال ممکن است حساسیت بیشتری به مواد بلیچینگ نشان بدهد.

بلیچینگ با لیزر

در واقع برای تغییر رنگ دندان ها می توان با استفاده از مواد بلیچینگ که رنگ دندان ها را در بازه رنگ های طبیعی دندان است روشن تر نمود. مواد بلیچینگ پس از قرار گرفتن روی دندان ها موادی که در لایه مینایی دندان نفوذ کرده را در خود حل می کند و باعث روشن تر شدن دندان ها می شود.

بلیچینگ با لیزر

در روش بلیچینگ با لیزر پس از قرار دادن مواد بلیچینگ روی دندان با استفاده از اشعه لیزر که روی دندان ها تابانده می شود، این مواد فعال می شوند و تاثیر بهتری در پروسه بلیچینگ از خود نشان می دهند.

بلیچینگ دندان با لیزر در نکودنت

از مزایای دیگر این روش در مقایسه با روش معمول، می توان به کوتاه بودن زمان درمان است. قرار گرفتن مواد روی دندان ها در روش رایج بلیچینگ می تواند باعث ایجاد حساسیت دندان ها شود. لذا در روش بلیچینگ با لیزر احتمال ایجاد حساسیت دندان ها بسیار کمتر بوده و همچنین به دلیل نفوذ بهتر در مینای دندان میزان اثربخشی بهتری داشته و تغییر رنگ بیشتری به دندان ها می دهد.

سوالات متداول

1بلیچینگ چیست

بلیچینگ دندان به وسیله مواد بلیچینگ که باعث سفید کردن دندان می شوند انجام می شوند ، طریقه استفاده هر مواد بسته به دستور استفاده آنها با در صد های متفاوت است . موادی که در بلیچینگ دندان استفاده می شود ترکیبی از هیدروژن پروکساید است یعنی همان آب اکسیژنه و یک سری اکتیویتر ها (فعال کننده ها) در درصد های متفاوت است که در برند های مختلف به آن اضافه می شود.

2موارد استفاده بلیچینگ

– دندان هایی که به علت عادت ها ی غذایی بد ، زرد شده اند
– عادات غذایی بد مانند مصرف زیاد چای ، قهوه ، سیگار و قلیون.
– دندان هایی که دارای ساختار دندانی سالم و مناسبی هستند .
در بعضی مواقع دندان شامل پر کردگی ترمیمی دندان است که وقتی که دندانشان را سفید می کنند دندانشان خیلی سفید می شود و مواد پرکردگی به همان رنگ قبلی باقی می ماند و این باعث تغییر رنگ شده و مواد پرکردگی خودشان را نشان می دهند و نیاز به عوض کردن پر کردگی دوباره می شود. در مواردی دندان حساسیت به مواد نشان می دهد، در این مواقع باید از ژل های ضد حساسیت قبل و بعد از سفید کردن دندان استفاده شود. بااین وجود حساسیت ممکن است یک هفته تا ده روزادامه داشته باشد و دندان تیر بکشد.

3معایب بلیچینگ چیست؟

شایع ترین عارضه بلیچینگ دندان حساسیت دندانی است که بین یک هفته تا یک ماه به مرور زمان از بین می رود. . بعد از انجام این درمان ممکن است دندانهای فرد به خوراکی های سرد و گرم حساس شود که این موقتی میباشد.مورد بعدی به موقت بودن این درمان با ماندگاری زیر یکسال و بر آورده نشدن خواسته بیمارانی که خواهان دندانهایی بسیار روشن هستند.

4تفاوت بلیچینگ و جرمگیری در چیست ؟

در روش جرمگیری هدف اصلی از بین بردن جرم های روی دندان و سطح داخل (پشت دندانها) میباشد.در حالی که در بلیچینگ هدف تنها تغییر رنگ دندانهاست.از بلیچینگ استفاده میشود تا رنگ دندانها سفید تر شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان